خرید المنت ۳ فاز : آشنایی اولیه با این محصول

خرید المنت سه فاز به عنوان یک قطعه فیزیکی برای کاربردهای انتقال جریان برق و تولید حرارت، اهمیت زیادی دارد. موارد کاربردی مختلفی در قطعات صنعتی و دستگاه‌های برقی وجود دارند که طرز کار خود را مدیون عملکرد صحیح المنت های حرارتی می باشند. یک المنت عبارتند از یک قطعه فلزی یا رشته سیم با خاصیت رسانایی که جریان برق از داخل آن عبور می کند. با اتصال جریان برق، دمای رشته ها یا میله های المنت ها که از جنس نیکروم یا نیکل ساخته شده اند، افزایش پیدا می‌کند؛ همین افزایش دما، حرارت مشخصی را تولید می‌کند که به منطقه مورد نظر انتقال داده می‌شود. طرز کار تجهیزات چای ساز الکتریکی، سماور برقی، آبگرمکن برقی و غیره بر همین اساس استوار است. المنت ها را به نوعی، یک مقاومت الکتریکی معرفی می کنند. در این تجهیزات، انرژی الکتریکی به انرژی حرارتی تبدیل می شود.

اجزای سازنده المنت سه فاز

المنت های ۳ فاز از اجزای مختلفی تشکیل شده اند؛ یک پایه به شکل فلنج برای قرارگیری رشته سیم ها و سایر قطعات برای ساخت المنت در نظر گرفته می شود؛ میله ها و رشته سیم ها اجزای دیگری از المنت ها هستند. بخش دیگر اجزای تشکیل دهنده این المنت ها شامل پیچ و مهره هایی که رشته ها را به فلنج و پایه نگهدارنده محکم می کند. در میانه یک المنت سه فاز، یک حلقه نگهدارنده برای اتصال میله ها و یا رشته ها به یکدیگر در نظر گرفته می شود. با توجه به شکل، یک حلقه یا واشر سیلیکونی در انتهای رشته سیم ها نزدیک به پایه فلنج قرار می گیرد تا بتواند المنت را در جای خود ثابت نگه دارد.

نکته ای که در خرید المنت ۳ فاز اهمیت دارد، توجه به مدل ساختاری این تجهیزات و اجزای تشکیل دهنده آنها است. در حقیقت نوعی از المنت ها باید انتخاب شود که متناسب با دستگاه یا نوع کاربری آن باشد.
اگر قصد خرید المنت های سه فاز را دارید، شکل زیر، تمام قسمت های تشکیل دهنده یک المنت سه فاز با ساختار ساده را به شما معرفی می کند. با توجه به مطالبی که قسمت‌های بعدی ذکر می‌کنیم، می توانید از این المنت در کاربردهای مختلف استفاده نمایید.

خرید المنت سه فاز با توجه به مشخصات فنی

امکان خرید المنت های سه فاز در مدل ها و ابعاد مختلف به صورت حضوری و اینترنتی برای مشتریان فراهم است. نکته‌ای که در خرید المنت ۳ فاز به صورت انبوه وجود دارد این است که بسیاری از تولیدکنندگان انواع لوازم برقی نظیر چای سازها یا بخاری ها، المنت های سه فاز را به صورت عمده سفارش می‌دهند.

خرید المنت های سه فاز با توجه به مشخصات فنی تجهیزات انجام می گیرد. به عبارت ساده در المنت ها بر اساس یک ولتاژ مشخص با ظرفیت معین، مدل های موجود در بازار برای یک نوع کاربری مناسب هستند.
برای المنت سه فاز ساده که در قسمت قبلی با اجزای تشکیل دهنده آن آشنا شدید، مشخصات فنی به صورت زیر معرفی می شود:

  • ولتاژ المنت: ۱۱۰ تا ۶۰۰ ولت، جریان متناوب
  • طول رشته سیم ها برای غوطه ور شدن: ۵۰ میلیمتر تا ۱۰۰۰ میلیمتر
  • ماده اولیه برای ساخت المنت ها: فولاد ضد زنگ با گرید تجاری ۳۰۴ ، ۳۱۶، ۳۱۶L، ۳۱۰S، مس T2
  • جنس مواد پوشش دهنده در قسمت پایین المنت سه فاز: فولاد ضد زنگ نایلون و پلاستیک
  • اندازه حلقه فلنج المنت بر اساس استاندارد:  DN80 / DN100 /DN120 /DN150 /DN200

خرید المنت ۳ فاز، یک انتخاب ایده آل برای انتقال حرارت

با توجه به نوع کاربردی که از المنت های حرارتی ساده انتظار می رود، خرید المنت سه فاز و نصب آن به حالت افقی و عمودی امکان پذیر است. در نصب المنت سه فاز به حالت عمودی، فلنج المنت ها در ناحیه ای با دمای کمتر قرار می‌گیرد و رشته سیم المنت در ناحیه با دمای بالاتر می باشد.

با نظر به اینکه خرید المنت سه فاز، بهترین ابزار برای تولید حرارت از طریق جریان برق است، علت به کارگیری این قطعات این است که از مواد اولیه مرغوب با مقاومت دمایی بالا برای ساخت این المنت ها استفاده شده است. فولاد ضد زنگ خالص با گرید ۳۰۴ یا گریدهای بالاتر برای ساخت اتصالات، انواع پیچ ها و فلزات المنت حرارتی به کار می رود.

قسمت های عایق المنت حرارتی از سرامیک هایی با مقاومت بالا ساخته شده‌اند. رشته سیم هایی که برای انتقال حرارت از طریق جریان برق در نظر گرفته شده اند از سیم نیکروم با خلوص ۱۰۰ درصد می باشد.

مزیت دیگر خرید المنت سه فاز برای تولید حرارت در اختیار داشتن قطعات با ابعاد کوچک است که با ولتاژ بالا کار می کنند؛ بنابراین، المنت های چند سانتی متری توانایی گرم کردن حجم مشخصی از سیالات را دارند. رشته سیم های این تجهیزات در دمای بالا، مقاومت قابل توجهی دارند و در برابر حرارت و جریان برق پایدار هستند. بدنه المنت ها از فولاد ضد زنگ مقاوم ساخته شده است که در طول مدت زمان استفاده، خواص فیزیکی و مکانیکی خود را حفظ می‌کنند.

خرید المنت ۳ فاز با توجه به موارد کاربردی

المنت سه فاز معرفی شده در قسمت فوق، ساخته شده از بهترین گریدهای تجاری فولاد ضد زنگ با مقاومت بالا برای تجهیزات و صنایع مختلف می باشد. مهمترین موارد کاربردی المنت ۳ فاز به صورت زیر فهرست می‌شوند:
• نصب در تجهیزات صنایع غذایی
• نصب در تجهیزات بویلر و هیترهای زیرزمینی
• نصب در تجهیزات محافظ در برابر انجماد
• آبگرمکن ها
• نصب در تجهیزات ذخیره سازی آب داغ

• کاربرد در برج های خنک کننده
• قطعات مناسب برای نصب در محلولهای خورنده
• کاربرد در تجهیزات تولید بخار فوق اشباع
• نصب در تجهیزات نفتی؛ تولید روغن ها و روانکارها
• نصب در تجهیزات تصفیه و خالص سازی آب
• کاربرد در صنایع شوینده و صابون ها
• کاربرد در تجهیزات آب دیونیزه و آب یون زدایی شده غیرمعدنی
• کاربرد در تجهیزات انتقال حرارت در سیالات
• کاربرد در تجهیزات نفت خام با ویسکوزیته پایین یا بالا، نظیر انواع پارافین، آسفالت، الکل ها، حلال ها، قیر، مواد شیمیایی غیر خورنده و …

علاوه بر خرید المنت سه فاز با مدل رشته سیم های ثابت، سایر المنت ها با اشکال مختلف برای نصب در تجهیزات متفاوت نیز در بازار وجود دارند. با توجه به شکل ظاهری رشته سیم ها که برای این قطعات طراحی شده است، مدل خاصی از انتقال حرارت ایجاد می شود. موارد کاربردی در فوق، تنها بخشی از کاربردهای المنت های حرارتی هستند.

اگر به دنبال اطلاعاتی بیشتر در رابطه با المنت ها هستید ، این مطالب پیشنهادی را هم مطالعه بفرمائید :

اطلاعاتی درباره المنت آبگرمکنی

اطلاعاتی درباره المنت فلنج دار

اطلاعاتی درباره المنت استخری

اطلاعاتی درباره هیتر المنت

 

منبع خارجی این مقاله :

۱۲v 24v 48v 3 phase heater elements immersion water heater

نوشته های اخیر

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید