انواع المنت میله ای

المنت میله ای

هیتر ‌های میله ای از پر مصرف ‌ترین المنت های موجود در بازار می‌باشند. این مدل از المنت انتقال گرمای بسیار خوبی از طریق هدایتی و یا تابشی

"<yoastmark

دارد. این گرما می تواند به مایعات، هوا، گازها یا سطوح مختلف انجام گیرد. هیتر های میله ای به طور معمول به صورت سفارشی تولید می شوند و در اشکال مختلف قابل تولید هستند. گرد، مثلثی، پرس شده و ترکیبی از جمله شکل هایی هستند که می توان به هیتر میله ای داد. هرچند باید توجه داشت که بار سطحی بالا از طول عمر المنت می کاهد.

این تنوع در نوع ترمینیشن هیتر میله ای نیز وجود دارد و حدودا ۲۰ نوع ترمینیشن مختلف می توان برای آنها در نظر گرفت. با توجه به شرایطی که قرار است المنت مورد استفاده قرار بگیرد می توان آن را از جنس های مختلف ساخت. از جمله پوشش های مس، استیل و استنلس استیل و تیتانیوم استیل و همچنین آلیاژهای ضد زنگ. پوشش خارجی قوی می تواند این المنت را در برابر فشارهای فیزیکی بالا مقاوم کند. از دیگر انتخاب های موجود اضافه کردن پره بر روی المنت است که باعث انتقال گرمای بالاتر خواهد شد.

اگرهیتر میله ای به صورت صاف سفارش داده شود ممکن است شباهت زیادی به المنت کارتریجی پیدا کند. اما باید در نظر داشته باشیم که این دو المنت از نظر ساختار کلی بسیار با هم متفاوت هستند. مخصوصا حالتی که سیم مقاومت (سیم المنت) در آنها قرار میگیرد تفاوت دارند. همچنین المنت فشنگی به طور معمول کوچکتر و دارای حرارت بیشتری نسبت به هیتر میله ای است. در عکس زیر این تفاوت این دو المنت را می توانید به صورت واضح تر مشاهده کنید. برای اطلاعات بیشتر به صفحه المنت فشنگی مرجعه فرمایید.

"تفاوت

کاربرد هیتر میله ای

المنت های میله ای دارای کارایی های بسیار گوناگونی بوده و تقریبا در تمامی صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از کارایی هایی که هیتر میله ای بسیار در آن مورد استفاده قرار می گیرد یخ زدایی و جلوگیری از تراکم بالا است. در بسیاری از شرایط هیتر های میله ای انتخابی مطمئن و کم هزینه هستند.

 

المنت پره ای یا المنت فین دار

هردو المنت فین دار و المنت پره ای درواقع نوعی هیتر میله ای هستند. استفاده از فین یا پره در این المنت ها باعث افزایش سطح گرمایشی المنت می شود. و این افزایش سطح در بالا بردن دما توسط جریان هوا تاثیر می گذارد. به همین دلیل المنت های پره های معمولا در جلوی فن و هواکش نصب می شوند. این المنت ها معمولا برای خشک کردن (مثلا میوه)، آبکاری و کوره های صنعتی به کار می روند. در عکس بالای صفحه می توانید نوعی از المنت فین دار را مشاهده کنید. توجه کنید نوع فین دار می تواند با انواع و اقسام شکل ها و اندازه ها تولید بشود.

این نوع هیترها در کیفیت های چینی و ایرانی و همچنین با هزینه بالاتر در برندهای معتبر دنیا از قبیل کنتال سوئد قابل عرضه می باشند.

اطلاعات مورد نظر خود را نیافتید؟ برای اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه خرید المنت مراجعه فرمایید.

انواع المنت میله ای

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید