برای دماهای بالا pt100 رو پیشنهاد میکنین یا ترموکوپل رو؟ برای دماهای بالا خصوصا بالای ۱۰۰۰ درجه فقط از ترموکوپل میشه استفاده کرد و سنسور RTD (همون Pt100) برای اون رنجهای دمایی موجود نیست.

 

من برای کار آزمایشگاهی احتیاج به سنسور دمایی خیلی دقیق (دهم درجه) دارم. چه سنسوری پیشنهاد می کنید؟ برای دقت بالا در اندازه گیری دما حتما از سنسورهای RTD از جمله pt100 استفاده کنید. می تونید از سنسورهای Jumo یا Wika استفاده کنید و برای خیالی راحتتون سنسور رو کالیبره کنید.

 

کالیبره کردن سنسور یعنی چی؟ کالیبره کردن سنسور یعنی اینکه سنسور رو تحت آزمایش قرار میدن تا دقت و سرعتش سنجیده بشه و بعد گواهی کالیبره رو صادر می کنن. کالیبره کردن توسط سازنده انجام نمیشه و شرکت های زیادی هستن که به این کار مشغولا.

 

چرا محافظ جان برای المنت استخری لازمه؟ با اینکه المنت های استخری دارای عایق بندی محکم و قوی هستن ولی برای محکم کاری بهتره یک محافظ جان هم در تابلو برق اضافه بشه که در صورت نشتی جریان برق به آب برق رو به طور کامل قطع بکنه.

 

برای استفاده ترموکوپل در شرایط خورندگی (مثلا سیمان) باید چیکار کرد؟ باید از غلاق آلیاژ فولاد ۴۸۴۱ استفاده کنید.

 

ترموکوپل درست است یا ترموکوبل؟ تلفظ صحیح ترموکوپل است با توجه به اینکه در زبان انگلیسی نیز Thermocouple نوشته و خوانده می شود.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید