رک و تجهیزات رک
رک و تجهیزات رک

رک شبکه چیست؟ سرور۲Post یا رک رله چیست؟

رک شبکه که با اسامی زیادی خوانده شده است، به یک شاسی با قاب فلزی گفته می شود که وسایل سخت افزاری سرور و شبکه کامپیوتری را نگه داشته، پشته نموده، سازماندهی کرده، ایمن نموده و از آنها حفاظت می نماید. واژه “شبکه” به رک استفاده شده جهت استقرار سخت افزارهای شبکه مثل مسیریاب ها (روترها)، سوئیچ ها، نقاط دسترسی و مودم ها اشاره می کند.

رک، سرورها و سایر سیستم های کامپیوتری را نگه می دارد، هرچند برخی از آنها با انواع خاصی از وسایل طراحی شده اند. روش کار کردن رک، ایمن سازی و حفاظت از شبکه و سایر سخت افزارهای کامپیوتری در ادوات و تجهیزات نصب از طریق براکت ها، پیچ ها و سخت افزارهای دیگر جهت نگه داشتن سخت افزار در مکان ایمنش است.

نوعی از رک باز که رک سرور ۲post نامیده می شود، ورودی کم هزینه تر با استفاده راحت در تجهیزات نصب رک شبکه است. رک پست که همچنین رک رله ۲ post نیز نامیده می شود، با امتداد دادن دو پست موازی متمرکز نازک تر از پست متعادل بزرگتر با فاصله ۱۹ یا ۲۳ اینچ، بسته به نوع مدل کار می کند.

رک و تجهیزات رک

رک و تجهیزات رک

راه اندازی رک ۲post به خاطر سبک وزنی و حرکت راحت قاب در مقایسه با رک های قدرتمند و ستبرتر، راحت است. با نصب بریس (شمع ) برروی سخت افزار شبکه و پیچ کردن شمع به پست ها، می توانید تجهیزات شبکه را ایمن نمایید.

پس از اتمام نصب، دو رک پست اجازه پشته شدن وسایل مختلف شبکه روی یکدیگر با بهره گیری از فضای عمودی برای کاهش میزان فضای کف مورد استفاده جهت ذخیره چرخ دنده را می دهند. رک ها همچنین بسیار محکم هستند و می توانند در کف ایمن شوند، این مسئله از کار انداختن تجهیزات نصب شده را بسیار سخت و دشوار می نماید. به علاوه، طبیعت باز رک، انسداد جریان هوا را به حداقل رسانده و مدیریت کابل های شبکه را راحت تر می نماید.

در صورت استفاده از رک های رله ۲ post برای نصب سخت افزار شبکه، و برای ایمن ترین و مطمئن ترین حالت نگه داشتن، وسایلتان را برروی قسمت میانی رک مستقر نمایید. نصب میانی (در نقطه وسط) (center mounting) به اتصال مرکز براکت سخت افزار به پست های موازی در هر دو سمت اشاره می کند. با استفاده از موقعیت نصب میانی (مرکزی) برروی رک سرور ۲ post، توزیع وزن متمرکز شده، فشار وارده به رک کاهش یافته و تعادل بهبود می یابد. نصب توکار فقط با سخت افزار سبک تر با پروفایل (طرحواره) پائین عملی است.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید