تعمیرات با ترانکینگ و داکت های تاسیسات

تعمیرات کوچکتر و توسعه به تاسیسات الکتریکی در خانه های موجود، همیشه از لحاظ زیبایی شناختی به راحتی انجام نشده اند. گریندینگ یا برش در دیوارها برای نصب سیم کشی و کابل های اضافی معمولاً خارج از بحث است، زیرا کاغذ دیواری، دیوارهای رنگ شده، پنلینگ، کف وسقف، آسیب نمی بینند. راه حل این مسئله، استفاده از سیستم های به اصطلاح ترانکینگ و داکت های تاسیسات است.

داکت، ترانک و متعلقات

داکت، ترانک و متعلقات

اجازه دهید امکانات را بررسی کنیم.

سیستم های ترانکینگ

تولید کنندگان متعددی ازسیستم های ترانکینگ دردامنه محصولشان استفاده می نمایند. آنها عمدتاً در خانه های موجود کاربرد داشته اند که به تعمیرات کوچکتر یا توسعه به تاسیسات الکتریکی نیاز بوده است. بعضاً، آنها برروی دیوار نصب شده اند. سپس، به عنوان جایگزینی برای بوردهای اسکرتینگ چوبی یا سنگی متداول، روبروی دیوار، مستقیم روی کف، قرار داده شده اند. سیم کشی را می توان به راحتی در ترانکینگ که معمولاً از جنس PVC است، پنهان نمود. در سیستم های ترانکینگ، داکت های تیری شکل کوچک نیز عرضه شده اند. آنها بالای بورد اسکرتینگ موجود قرار داده شده اند.

سیستم های ترانکینگ برای نصب وسایلی نظیر سوئیچ ها و سوکت های برق درآنها، بسیار فشرده هستند. با این حال، اجزای تطبیقی وجود دارند که به ویژه برای این منظور طراحی شده اند. بالاخره، هر سیستم ترانکینگ و داکت تاسیسات دارای دامنه ای از لوازم و متعلقات است که به پرداخت خوب گوشه های داخلی و خارجی، گوشه های تخت، قطعات انتهایی و غیره کمک می کنند.

داکت های تاسیسات

داکت های تاسیسات در مقایسه با سیستم های ترانکینگ بزرگ هستند. آنها باید این گونه باشند، زیرا نه تنها برای سیم کشی منزل ، بلکه همچنین برای نصب سوئیچ ها، سوکت های برق و وسایل دیگر نظیر داده ها، TV، موشن دتکتور یا حسگر حرکت و غیره کاربرد دارند. داکت های تاسیسات برای استقرار چندین سوکت برق برروی میز کار در گاراژ یا فراهم نمودن انواع مختلفی ازکانکشن ها و اتصالات برروی میز یا در آشپزخانه، ایده آل هستند. داکت های تاسیسات معمولاً دارای تنوع رنگ و مواد، مثل PVC، آلومینیوم و غیره هستند.

داکت، ترانک و متعلقات

داکت، ترانک و متعلقات

نصب سیستم ترانکینگ

هر سیستم ترانکینگ و داکت تاسیسات از دو بخش تشکیل می شود: بیس یا پایه و کاور (پوشش). بسته به اندازه داکت، می توان آن را برروی دیوار پیچ یا با استفاده از چسب تاسیسات کافی چسبانید. پس از نصب سیم کشی و وسایل، کاور به سادگی و بدون هیچ ابزاری، برروی بیس کلیک می شود (گیر می کند).

جنبه های زیبایی شناختی سیستم های ترانکینگ و داکت های تاسیسات

زیباترین تاسیسات الکتریکی، قطعاً تاسیساتی است که در داخل دیوار نصب شده باشد. اما، اگر این امر غیر ممکن باشد، آنگاه سیستم های ترانکینگ و داکت های تاسیسات یک راهکار جذاب عرضه می نمایند. بایستی دقت نمود که از لوازمی نظیر گوشه ها به شکلی مناسب و به شیوه تشریح شده استفاده شود. به علاوه، معمولاً می توان تراکنینگ و داکت های تاسیسات را با رنگی منطبق با قسمت داخلی رنگ نمود. این کار باعث می شود، آنها کمتر مشهود ظاهر شده و به شکلی یکپارچه با فضا درهم آمیخته خواهند شد.

داکت، ترانک و متعلقات

داکت، ترانک و متعلقات

مزایای سیستم های ترانکینگ و داکت های تاسیسات

در صورت عدم امکان پنهان نمودن (مخفی کردن) سیم کشی در دیوار، داکت های تاسیسات و ترانکینگ راهی جذاب برای انعطاف پذیرتر نمودن تاسیسات الکتریکی عرضه نموده و عملکرد اضافی فراهم می نمایند. استقرار یک سوکت برق اضافی در ترانکینگ یا یک داکت تاسیسات، ساده است.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید