یکی از پر استفاده ترین سنسور های اندازه گیری دما در صنعت و وسایل الکترونیک مختلف سنسورهای TRD و خانواده سنسور pt1000 است. این سنسورها بر اساس تغییر مقاومت بر حسب دما عمل کرده و کاربرد بسیار ویژه ای دارند. قیمت سنسور pt1000 با توجه نوع و ویژگی هایی که دارند متفاوت است. در صورتی که قصد خرید این سنسور را دارید بهتر است قبل از انتخاب و پرداخت قیمت سنسور pt1000 با آن کمی بیشتر آشنا شوید.

توجه داشته باشید که قیمت سنسور های pt1000 به مقدار سیم ، تعداد رشته سیم ، تعداد مغری ، قطر و طول غلاف ، کانکشن و… بستگی دارد .

قیمت سنسور های pt1000 سیمی :

  • قیمت سنسور pt1000 سیمی چینی درجه دو از ۱۶۰ هزار تومان میباشد.
  • مدل های چینی درجه یک از ۲۰۰ هزار تومان تا ۲۷۰ هزار تومان میباشد
  • سنسور های جومو از ۴۵۰ هزار تومان میباشد.
  • سنسور های ویکا از ۵۸۰ هزار تومان میباشد

قیمت سنسور های pt1000 کلگی دار  :

  • سنسور کلگی دار درجه ۲ چینی ۲۵۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان
  • سنسور کلگی دار جومو از ۷۰۰ هزار تومان
  • سنسور کلگی دار ویکا از ۹۰۰ هزار تومان
قیمت سنسور pt1000
قیمت سنسور pt1000

سنسور pt1000 چیست؟

قبل از اطلاع از قیمت سنسور pt1000 در بازار بهتر است کمی راجع به این تجهیز الکتریکی اطلاعات کسب کنید. این نوع سنسورها برای اندازه گیری دما بر حسب مقاومت مورد استفاده قرار گرفته و از دقت قابل قبولی نیز برخوردار هستند. Pt مورد استفاده در اول نام آن ها به خاطر استفاده از پلاتینیوم در ساختار سنسور می باشد. عدد هزار نیز به این معنی است که مقاومت سنسور در دمای صفر درجه هزار اهم است. در سنسور pt100 نیز دقیقا مشابه هزار عدد صد نشان دهنده مقاومت سنسور در دمای صفر درجه می باشد.

در واقع در این نوع از سنسورها بر اساس فرمول ها و روابط خاصی بین دما و مقاومت، مقدار مقاومت سنسور را در هر دما اندازه گیری کرده و دمای متناظر با آن را تخمین می زنند. این محاسبه دما از دقت بالایی برخوردار بوده و در موارد بسیار حساسی که نیاز به اندازه گیری دقیق دما است می توان از آن استفاده کرد. بنابراین در صورتی که اندازه گیری دقیق دما برای شما مهم است، انتخاب و پرداخت قیمت سنسور pt1000 می تواند انتخاب بسیار مناسبی برای شما باشد.

انواع مختلف سنسور pt1000

قیمت سنسور pt1000 بر اساس نوع و مدلی که دارد، متفاوت است. این سنسورها معمولا دارای یک سری اتصالات سری بوده و داخل غلاف قرار می گیرند. به طور کلی این نوع از سنسورهای حرارتی را بر اساس ماده سازنده به سه دسته سرامیکی، شیشه ای و فیلمانی تقسیم می کنند. قیمت سنسور pt1000 در هر کدام از مدل های مختلف متفاوت است. بر حسب ویژگی های محیط و دستگاه مورد استفاده، دقت مورد نیاز، میزان تاخیر و پاسخ زمانی هر کدام، شوک پذیری محصول و ویژگی های دیگر می توانید اقدام به انتخاب، خرید و پرداخت قیمت سنسور pt1000 در بازار کنید.

بیشتر این سنسورها در درون یک غلاف فلزی قرار می گیرند که بر حسب دما می توانید جنس و سایز آن را خودتان سفارش دهید تا دقیقا متناسب با نیاز شما طراحی و ساخته شود. این غلاف ها در انتها به سیم ها و یا وایرهای خاصی وصل می شوند که دارای طول های متفاوت بر حسب نیاز بوده اما قطر آن ها بین دو تا سی میلی متر متغیر می باشد. بسیاری از انواع این نوع از سنسورها توانایی کار کردن و اندازه گیری دما در درجه حرارت های بسیار بالا مانند ۸۰۰ درجه سانتی گراد را نیز دارند. بدون شک هرچه محدوده دمایی عملکرد این سنسورها بالا باشد، قیمت سنسور pt1000 بیشتر خواهد بود.

مساله مهم دیگر راجع به این نوع از سنسورهای حرارتی دقت اندازه گیری بالای آن ها است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد در مکان ها و موقعیت های حساسی که دقت اندازه گیری بالایی نیاز است می توان از این نوع از سنسورها استفاده کرد. بسیاری از سنسورها دمایی prt1000 دقت اندازه گیری نیم درجه و یا حتی دهم درجه را نیز دارند که دقت بسیار مناسب و قابل قبولی برای دستگاه های اندازه گیری به شمار می رود. طبیعی است که هرچه دقت اندازه گیری سنسور بیشتر باشد، قیمت سنسور pt1000 بیشتر خواهد بود.

این مطالب را هم پیشنهاد میکنیم که حتما بخوانید :

انواع مختلف سنسور pt1000
انواع مختلف سنسور pt1000

کاربرد سنسور دمای pt1000

از سنسورهای دما در صنعت و در بخش های مختلفی مانند اندازه گیری دمای یک سیال در یک لوله انتقال، اندازه گیری دمای سطوح مختلف، اندازه گیری دمای کوره های صنعتی و غیره استفاده می شود. در صورتی که از ترمومتر هایی استفاده می کنید که از باتری به عنوان منبع تغذیه استفاده می کنند، سنسور دمای pt1000 می تواند تاثیر مثبتی بر بالانس مجموعه بگذارد. به این روش طول عمر باتری افزایش پیدا کرده و هزینه نگه داری و استهلاک نیز تا حد زیادی کم می شود.

هنگام خرید سنسور دمای pt1000 به چه نکاتی توجه کنیم

  • همانطور که در بالا اشاره شد، این نوع از سنسورهای حرارتی در مدل های مختلفی ساخته می شوند که هر کدام ویژگی و خاصیت خود را دارند. قبل از آنکه اقدام به خرید و پرداخت قیمت سنسور pt1000 با هرکدام از مدل ها و ویژگی های آن ها آشنا شده تا بتوانید مناسب ترین نوع را برای خود انتخاب کنید. از طرفی جنس و سایز غلاف مورد استفاده نیز می تواند فاکتور بسیار مهم و تعیین کننده در انتخاب مناسب سنسور حرارتی باشد. با افزایش طول کابل مقدار خطا تا حد قابل قبولی کاهش پیدا می کند.
  • مساله مهم دیگر که قبل از خرید و پرداخت قیمت سنسور pt1000 باید به آن توجه ویژه نشان دهید، محدوده دمایی عملکرد سنسور است. بدون شک یک سنسور که تنها تا دمای ۱۰۰ درجه سانتی گراد را می تواند اندازه گیری کند، نمی تواند انتخاب مناسبی برای عملکرد یک مجموعه با دمای کاری ۱۶۰ درجه باشد. مساله مهم دیگر در انتخاب سنسورهای دما، توجه به دقت عملکرد آن ها است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد دقت سنسورهای اندازه گیری از یک درجه تا دهم درجه متغیر است. در صورتی که در کار خود باید دقت زیادی به خرج داده و تغییرات کوچک دما نیز برای شما مهم است، حتما سنسوری با دقت بالا را انتخاب کنید.
  • قبل از خرید و پرداخت قیمت سنسور pt1000 حتما به این نکته توجه داشته باشید که در صورت انتخاب یک سنسور نامناسب برای کار خود ممکن است با مشکلات جبران ناپذیری مواجه شوید. عملکرد بسیاری از دستگاه های الکتریکی بر اساس دمای اندازه گیری شده توسط سنسور تعیین می شود و خطای بالای اندازه گیری می تواند باعث خرابی، برق گرفتگی، آتش سوزی و ده ها مشکل دیگر شود. بنابراین برای جلوگیری از هرگونه مشکل احتمالی و البته صرفه جویی در هزینه ها حتما هنگام خرید سنسورهای حرارتی به تمام نکات توجه کرده تا بتوانید مناسب ترین سنسور را برای خود انتخاب کنید.
هنگام خرید سنسور دمای pt1000 به چه نکاتی توجه کنیم
هنگام خرید سنسور دمای pt1000 به چه نکاتی توجه کنیم

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید