سنسورهای دمای صنعتی یکی از پرکاربردترین تجهیزات در صنعت هستند که در موارد مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. این سنسورها در انواع مختلفی مانند ترموکوپل، RTD، ترمیستور در بازار موجود هستند. قیمت سنسور دما صنعتی در بازار با توجه به نوع آن مختلف است. بنابراین قبل از خرید و پرداخت قیمت سنسور دما صنعتی بهتر است درباره آن ها و نیازهای خود بررسی کرده تا بتوانید مناسب ترین انتخاب را انجام دهید.

جهت دریافت قیمت های به روز محصولات و سنسور دما ،  با شماره های ذکر شده تماس بگیرید.

قیمت ها به زودی اضافه خواهند شد.

قیمت سنسور دما صنعتی در بازار چقدر است؟
قیمت سنسور دما صنعتی در بازار چقدر است؟

سنسور چیست؟

قبل از آنکه از قیمت سنسور دما صنعتی در بازار مطلع شوید، بهتر است بدانید سنسور چیست و برای چه کاربردهایی مورد استفاده قرار می گیرد. سنسور یک تجهیز الکتریکی است که برای حس کردن پارامترهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع سنسور دما نسبت به تغییرات دما حساس بوده و آن را نشان می دهد. دقت در سنسورهای مختلف متفاوت است. برای مثال بعضی از سنسورهای دما دقتی در حدود چند دهم سانتی گراد و بعضی دقتی در حد ده سانتی گراد دارند. شما باید با توجه به نیاز خود و اهمیت دقت در کار مناسب ترین سنسور را انتخاب و اقدام به خرید و پرداخت قیمت سنسور دما صنعتی در بازار کنید. معمولا از خروجی سنسورها برای کنترل یک سیستم بزرگتر استفاده می شود. برای مثال در صورتی که خروجی سنسور مقداری بیشتر از حد استاندارد را اندازه گیری کند، تعدادی از سیستم های مرتبط جهت جلوگیری از آسیب دیدن خاموش شده و یا تغییر وضعیت می دهند.

انواع سنسورهای دما از نظر کاربرد

قبل از آنکه اقدام به خرید و پرداخت قیمت سنسور دما صنعتی کنید، بهتر است بدانید این سنسورها به دو شکل مختلف تماسی و غیر تماسی مورد استفاده قرار می گیرند. سنسورهای تماسی همانطور که از اسمشان هم پیداست در تماس مستقیم با کمیت مورد نظر قرار گرفته و آن را اندازه گیری می کنند. برای مثال زمانی که شما یک سنسور دما صنعتی را در یک سیال و یا مایع قرار دهید، سنسور به طور مستقیم در تماس فیزیکی قرار گرفته و آن را اندازه گیری می کند. اما سنسورهای غیر تماسی برخلاف سنسورهای تماسی بدون اتصال فیزیکی و با فاصله عمل می کنند. به عنوان مثال با نزدیک شدن یک قطعه به سنسور وجود آن را حس کرده و عمل می کند.

این مطالب را هم دنبال کنید :

انواع سنسورهای دما از نظر کاربرد
انواع سنسورهای دما از نظر کاربرد

عوامل مهم هنگام انتخاب سنسور دما صنعتی

  1. همانطور که در بالا نیز اشاره شد، سنسورهای دما در برندها و مدل های مختلف ساخته و در بازار موجود هستند که قبل از خرید و پرداخت قیمت سنسور دما صنعتی باید اطلاعات کافی راجع به آن ها پیدا کنید. یکی از نکات مهم هنگام خرید و انتخاب سنسور دما توجه به فاکتورهای الکتریکی از جمله ولتاژ و جریان است. می دانیم تمامی تجهیزات الکتریکی برای کار کردن در یک محدوده ولتاژی و جریانی مشخص طراحی شده اند، بنابراین هنگام خرید و پرداخت قیمت سنسور دما صنعتی باید به تناسب مقدار ولتاژ و جریان آن با سیستم برقی خود توجه کنید.
  2. مساله مهم دیگر در انتخاب سنسور دما توجه به محدوده دمایی اندازه گیری سنسور است. سنسورهای مختلف می توانند در محدوده های دمایی وسیع، بالا و یا پایین کار کنند. این مساله به دمای کاری شما بستگی دارد که سنسور دمایی را انتخاب کنید که در محدوده دمایی کاری شما قرار بگیرد. خرید سنسوری که در محدوده دمایی کاری نیست باعث خطای اندازه گیری شده و مشکلات جبران ناپذیری ایجاد خواهد کرد. مساله مهم دیگر که هنگام خرید و پرداخت قیمت سنسور دما صنعتی باید به آن توجه کنید دقت اندازه گیری دما است.
  3. سنسورهای دما دقت های متفاوتی از دهم سانتی گراد تا ده سانتی گراد دارند. شما باید با توجه نیاز خود دقت مورد نظر را انتخاب و اقدام به خرید و پرداخت قیمت سنسور دما صنعتی کنید. مساله مهم دیگر در انتخاب سنسور توجه به میزان پایداری سنسور است. سنسورهای مختلف در انواع مختلف پایداری های متفاوتی نیز دارند. در صورتی که تغییرات دمایی شما گسترده و سریع است، حتما باید سنسوری را انتخاب کنید که پایداری بالایی داشته باشد زیرا عدم پایداری مناسب سنسور باعث خطا در اندازه گیری شده و باعث بروز مشکلات می شود.
  4. مساله دیگر که هنگام خرید و پرداخت قیمت سنسور دما صنعتی باید به آن توجه کنید، نحوه استفاده و تماسی یا غیر تماسی بودن سنسور است. شما باید بدانید که چگونه از سنسور استفاده خواهید کرد و سپس سنسور مناسب خود را خریداری کنید. همانطور که در بالا نیز اشاره شد خروجی سنسورها برای کنترل فعالیت و عملکرد دستگاه های دیگر مورد استفاده قرار می گیرد که اشتباه در اندازه گیری می تواند باعث بروز مشکلات جبران ناپذیر شود. لذا حتما هنگام خرید و پرداخت قیمت سنسور دما صنعتی به تمام نکات توجه کنید.
عوامل مهم هنگام انتخاب سنسور دما صنعتی
عوامل مهم هنگام انتخاب سنسور دما صنعتی

انواع سنسورهای دمای صنعتی

همان طور که در بالا نیز اشاره شد، سنسورهای دما در انواع مختلفی طراحی شده و در بازار موجود هستند. یکی از متداول ترین سنسورهای دما که از دقت قابل قبول و مناسبی برخوردار است، سنسور دمای RTD است. این سنسور یک تجهیز اندازه گیری دما بر اساس مقاومت است. در واقع در این سنسور از یک ماده خالص که مقادیر مقاومت آن در دماهای مختلف متفاوت است استفاده می شود. به این شیوه با اندازه گیری مقاومت در هر شرایط می توان دمای متناظر با آن را اندازه گیری کرد. ترمیستورها از دیگر انواع سنسورهای دمای صنعتی هستند که اساس عملکردشان مشابه RTD ها بوده اما تفاوت هایی با آن دارند.

یکی از ویژگی های این نوع از سنسور دقت بسیار بالای آن ها در بعضی از مدل ها و توانایی اندازه گیری دماهای بسیار پایین است. نوع دیگر سنسورهای دمای صنعتی موجود در بازار ترموکوپل ها هستند که از اتصال دو فلز متجانس به یکدیگر تشکیل شده است. این سنسورها به این شیوه عمل می کند که اختلاف دمای ایجاد شده در دو سر سنسور یک ولتاژ در آن ایجاد می کند. لذا با توجه به میزان ولتاژ می توان دمای متناظر با آن را اندازه گیری و محاسبه کرد. هر کدام از سنسورهای فوق ویژگی ها و کاربردهای متفاوت و خاص خود را دارند و شما باید با بررسی نیاز های خود و ویژگی های سنسورها اقدام به خرید و پرداخت قیمت سنسور دما صنعتی کنید.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید