سنسور RTD یکی از دقیق ترین و پر استفاده ترین سنسورهای موجود در بازار است که می توانید برای اندازه گیری دما محیط های مختلف مانند سیالات و مایع ها مورد استفاده قرار می گیرد. قیمت سنسور RTD با توجه به فاکتورهای مختلفی متفاوت است، بنابراین در صورتی که قصد خرید و پرداخت قیمت سنسور RTD حتما انواع مختلف آن را شناخته تا بتوانید مناسب ترین سنسور را برای کارهای خود تهیه کنید.

جهت دریافت قیمت های به روز محصولات و سنسور های rtd ،  با شماره های ذکر شده تماس بگیرید.

قیمت سنسور های pt1000 سیمی :

  • قیمت سنسور pt1000 سیمی از ۱۰۸ هزار تومان میباشد.
  • مدل های چینی از ۱۵۰ هزار تومان تا ۲۱۶ هزار تومان میباشد
  • سنسور های جومو از ۳۳۰ هزار تومان میباشد.
  • سنسور های ویکا از ۴۲۰ هزار تومان میباشد

قیمت سنسور های pt1000 کلگی دار  :

  • سنسور کلگی دار درجه ۲ چینی ۱۷۴ هزار تومان تا ۲۲۸ هزار تومان
  • سنسور کلگی دار جومو از ۴۴۴ هزار تومان
  • سنسور کلگی دار ویکا از ۶۴۰ هزار تومان

قیمت ترموکوپل های کلگی دار :

  • ترموکوپل کلگی دار درجه ۲ چینی ۱۴۵ هزار تومان تا ۱۹۰ هزار تومان
  • ترموکوپل کلگی دار جومو از ۳۷۰ هزار تومان
  • ترموکوپل کلگی دار ویکا از ۵۳۳ هزار تومان

قیمت ترموکوپل pt100 سیمی :

  • قیمت ترموکوپل pt100 سیمی از ۹۰ هزار تومان میباشد.
  • مدل های چینی از ۱۲۵ هزار تومان تا ۱۸۰ هزار تومان میباشد
  • ترموکوپل جومو از ۲۷۵ هزار تومان میباشد.
  • ترموکوپل ویکا از ۳۵۰ هزار تومان میباشد
قیمت سنسور RTD
قیمت سنسور RTD

سنسور RTD چیست؟

قبل از اطلاع از قیمت سنسور RTD در بازار، بهتر است بدانید که این سنسور چیست . چه کاربردی دارد؟ سنسور RTD یک سنسور حساس به دما است که مقاومت آن با دما تغییر می کند. در واقع از یک ماده کاملا خالص که مقاومت ویژه ی معینی داشته باشد استفاده کرده و با توجه نمودار مقاومت بر حسب دما می توان در هر لحظه با اندازه گیری مقدار مقاومت دمای موجود را اندازه گیری کنید. در صورتی که شما در صنعت و کار خود بخواهید دمای یک سیال یا مایع را اندازه گیری کنید که دماسنج های معمولی نمی توانند داخل آن قرار گیرند، به راحتی می توانید این سنسور را در آن قرار داده و دمای آن را اندازه گیری کنید.

مساله مهم قبل از پرداخت قیمت سنسور RTD و خرید آن توجه به دمای قابل اندازه گیری و تناسب آن با شرایط کاری شما است. بدون شک در صورتی که محدوده کاری سنسور تا ۱۰۰ درجه سانتی گراد باشد، استفاده و پرداخت قیمت سنسور RTD برای صنعتی با دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد به هیچ وجه مناسب نمی باشد. استفاده از سنسور با محدوده دمای نامتناسب باعث خطا در اندازه گیری شده و در صنعت باعث ایجاد مشکلات جبران ناپذیری خواهد شد.

این مطالب را هم دنبال کنید :

قبل از خرید سنسور به چه نکاتی توجه کنیم؟
قبل از خرید سنسور به چه نکاتی توجه کنیم؟

قبل از خرید سنسور به چه نکاتی توجه کنیم؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، در صورتی که از سنسورهای نامناسب برای صنعت و کارهای برقی خود استفاده کنید، خطا در اندازه گیری باعث بروز مشکلات اساسی خواهد شد. بنابراین قبل از خرید و پرداخت قیمت سنسور RTD بهتر است به نکات خاصی توجه کنید تا بتوانید خریدی مناسب و ایده آل داشته باشید. مهم ترین مساله قبل از خرید و پرداخت قیمت سنسور RTD توجه به رنج دمایی سنسور است. همانطور که در بالا نیز اشاره شد سنسورها در محدوده های دمایی مختلف طراحی و مورد استفاده قرار می گیرند.

قبل از خرید و پرداخت قیمت سنسور RTD حتما محدوده دمایی کار خود را مشخص کرده و با توجه به آن سنسور متناسب را انتخاب کنید. مساله مهم دیگر قبل از خرید و پرداخت قیمت سنسور RTD که باید به آن توجه کنید، ولتاژ ها و جریان های خروجی سنسور است. همانطور که می دانیم تمامی دستگاه های برقی برای کار در یک محدوده ولتاژ و جریان مشخص طراحی شده اند. ولتاژ و جریان خروجی برای سنسورهای RTD مختلف متفاوت و مشخص است. قبل از خرید و پرداخت قیمت سنسور RTD حتما به ولتاژ و جریان عملکرد دستگاه های خود توجه کرده و سنسور متناسب با آن را خریداری کنید. مساله مهم دیگر توجه به جنس هسته است.

هسته های سنسور با جنس های مختلفی ساخته و مورد استفاده قرار می گیرند که هر کدام کاربردهای خاص خود را دارند. قبل از آنکه اقدام به خرید و پرداخت قیمت سنسور RTD کنید، به نیاز خود توجه کرده و جنس متناسب نیاز خود را تهیه کنید. سنسورهای RTD در مدل های دو، سه و چهار سیمه ساخته می شوند. بهتر است قبل از خرید و پرداخت قیمت سنسور RTD با کاربردهای هر کدام از این مدل ها آشنا شده تا بتوانید مدل مناسب خود را تهیه کنید. سنسورهای RTD همچنین دارای طول و قطرهای مختلف هستند که هر کدام در مکان ها و کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. نکته دیگری که قبل از خرید و پرداخت قیمت سنسور RTD باید به آن توجه کنید، قطر و طول سیم های مورد استفاده در سنسور است.

مزایا و معایب سنسور RTD
مزایا و معایب سنسور RTD

مزایا و معایب سنسور RTD :

  1. قبل از اطلاع از قیمت سنسور RTD بهتر است با مزایا و معایب این سنسور نیز آشنا شده تا بتوانید انتخاب مناسب تری داشته باشید. این سنسور رفتار خطی داشته و پیش بینی رفتار آن ساده تر است. از طرف دیگر پایداری که مساله بسیار مهم در مدارهای برقی است در این سنسور به خوبی رعایت شده و می تواند نیازهای شما را برطرف کند. مزیت دیگر این نوع از سنسورهای اندازه گیری داشتن رنج دمایی گسترده است به طوری که بعضی از انواع آن می تواند از منفی ۷۰ تا ۲۰۰ درجه سانتی گراد را اندازه گیری کند.
  2. در واقع شما می توانید در صنعت که محدوده دمایی گسترده ای دارید، با خیال آسوده از این سنسور استفاده کرده و دماهای بسیار بالا و یا پایین را اندازه گیری کنید. انعطاف پذیری سنسور RTD به نسبت دیگر سنسورهای دمایی بیشتر بوده و استفاده از آن را بسیار گسترده تر و راحت تر کرده است. قبل از خرید و پرداخت قیمت سنسور RTD علاوه بر مزیت ها بهتر است با معایب آن نیز آشنا شوید. یکی از معایب این نوع از سنسورها داشتن حساسیت کم تر نسبت به سنسورهای دیگر است که باعث می شود در کارهایی که نیاز به دقت بالایی دارند چندان انتخاب مناسبی به نظر نرسد.
  3. این سنسور در فضاهای کوچک چندان مناسب نیست و ممکن است اندازه گیری دما با خطاهای بالا مواجه شود. در صورتی که قصد خرید و پرداخت قیمت سنسور RTD باید بدانید قیمت این نوع از سنسورها تا حدی نسبت به دیگر سنسورهای موجود در بازار کمی بیشتر می باشد. یکی دیگر از معایب سنسورهای RTD تاثیرپذیری بیشتر آن ها از محیط بوده که کمی بر نتایج اندازه گیری تاثیر منفی می گذارد.

محدوده قیمت سنسور RTD در بازار چقدر است؟

همانطور که در بالا نیز اشاره شد، این نوع از سنسورها در مدل های مختلفی در طراحی شده و در بازار موجود می باشند. قیمت سنسور RTD با توجه به موارد مختلفی مانند تعداد سیم، جنس، میزان حساسیت، محدوده دمایی و غیره متفاوت است. اما در صورتی که قصد خرید یکی از مدل های این نوع از سنسور را دارید باید بدانید محدوده قیمت سنسور RTD در بازار بین ۸۰ هزار تا حدود ۲۰۰ هزار تومان به بالا می باشد.

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید