سنسور دما و رطوبت G-sense

سنسور دما و رطوبت G-Sense

شرکت ایرانی G-Sense تولید کننده انواع سنسورهای حرارت و رطوبت می باشد. در این مقاله توضیحاتی در مورد یکی از کنترلرهای این شرکت که توانایی کنترل هر دو دما و رطوبت را داراست می دهیم. سنسور دما و رطوبت G-sense یکی از سنسورها منحصر بقرد حتی با درنظر گرفتن بازار دنیاست. شرکت های تولیدی همیشه دو سنسور مجزا برای دما و رطوبت تولید می کنند. این موضوع سنسورهای G-sense را منحصربفرد می سازد. به طوری که نمونه چینی یا حتی کره ای مشابه وجود ندارد.

تمامی رله های دما و رطوبت تولیدی G-Sense با یک عدد سنسور دارای دو Set Point می باشند. این ست پوینت ها به ترتیب d1 و d2 نام دارند. هرکدام از این Set Point ها دارای آپشن هایی مختص به خود می باشند که در زیر تعدادی از آنها معرفی می شوند. همچنین می توان از رله دوم به عنوان backup رله اول نیز استفاده کرد.

 

df1 هسترزیس

این قابلیت برای زمانی مناسب است که شما ترجیح میدهد که سیستم شما به طور مرتب روشن و خاموش نشود. (مثلا المنت شما برای نگه داشتن حرارت در میزان مورد نظر.( این مورد هم برای دما و هم رطوبت کاربرد دارد. همین آپشن با نام df2 برای set point دوم قابل تنظیم است.

 

dL1

این آپشن تایمر تاخیر در وصل است. با استفاده از این آپشن می توان زمانی دلخواه برای ایجاد تاخیر در وصل شدن سیستم بوجود آورد.

 

Tip1

این آپشن فقط برای دما موجود می باشد. با استفاده از این آپشن می توان تعریف نمود که اتصال سیستم (مثلا روشن شدن المنت یا فن) در زمانی که دما بالاتر از میزان مشخص شده بود باشد یا پایینتر. اگر مثلا دمای مشخص شده ۳۰ سانتی گراد باشد. می توان تعریف نمود که اتصال سیستم از کمتر از ۳۰ (نزدیک به ۲۹) باشد یا بالاتر از ۳۰ (نزدیک به ۳۱)

 

rst

با استفاده از این قابلیت می توان میزان خطای سنسور را تعریف کرد. به این صورت سنسور دما یا رطوبت درست را نشان خواهد داد. فرض کنیم در یک دمای محیطی ۲۵ درجه سنسور عدد ۳۰ را به ما نشان می دهد. با تعریف rst روی -۵ درجه کنترلر دمای -۵ را نشان خواهد داد. این آپشن برای هر دو set point یکسان عمل می کند و تنها یک نوع دارد.

 

توجه داشته باشید که set point دوم با نام d2 دارای df2 و dL2 و Tip2 است. همچنین به جای سنسور فابریک کنترلر می توان از انواع سنسور RTD و همچنین ترموکوپل استفاده کرد.

برای دانلود کاتالوگ سنسور دما و رطوبت G-sense اینجا کلیک کنید.

 

نکته مهم: در زمان نصب به هیچ وجه نباید منبع تغذیه را غیر مستقیم به کنترلر اتصال نمود. این کار که اصطلاحا “پل زدن” به شدت از عمر کنترلر می کاهد. کنترلر باید به صورت مستقیم وارد جریان شود.

تصویر کنترلر G-sense همراه با سنسور
تصویر کنترلر G-sense همراه با سنسورتصویر کنترلر G-sense همراه با سنسور
نوشته های اخیر

نوشتن را شروع کنید و اینتر را بزنید